Виховання дітей

6 принципів «піратської» системи викладання дейва берджеса – як зробити навчання схожим на пригода

Справжній скарб – успіхи дитини в навчанні, його нескінченне прагнення до знань. Як до цього прийти вчить книга Дейва Берджеса, що оповідає про його незвичайної методикою викладання.

  • Педагоги виступають не як суворі наставники, а беруть роль авантюристів-піратів, готових на нескінченні пригоди і нові відкриття разом з учнями.

1. Пристрасть

Основоположною частиною в системі автор виділяє «пристрасть». Що ж це таке? Як її пронести з собою, не розтративши через час?

Згідно досвіду Дейва – пристрасть складається з трьох компонентів:

1. Тематична пристрасть. Щира любов до теми уроків допоможе вчителю «заразити» нею і учнів, підживлюючи їх захопленість.

2. Професійна пристрасть – любов до роботи педагога. Адже вчителями стають не тільки тому що люблять «математику», а тому що люблять навчати інших, допомагати і пояснити незрозумілі речі.

3. Але на професійній і тематичної пристрасті ніякої педагог далеко не піде. Дейв звертає увагу на останній компонент – особисте пристрасть. Її необхідно підживлювати і постійно включати в діяльність.

2. Занурення

По-справжньому зацікавлений у своїй роботі людина буде максимально занурений в діяльність.

Викладач, який монотонно читає лекції, наганяє нудьгу.

  • Учні не бачать користі в заняттях, коли приклад для наслідування не показує, як предмет цікавий.

3. Контакт

Важливий пункт, який скорочує дистанцію між викладачем і навчаються.

  • Встановлення контакту вирішить проблеми з дисципліною, а цікаві завдання на перших уроках і приємна обстановка розташують дітей до здобуття знань.

4. Питання та аналіз

Необхідно проводити самоаналіз – задавати собі навідні запитання і шукати відповіді в своєму розумі.

Постановка питань сильно впливає на відповіді, треба питати себе «Як я можу.», ніж «Якщо я зроблю так.».

  • У першому випадку мозкова активність буде спрямована на пошук рішень, а в другому – результатів події.

5. Трансформація

Не завжди викладання буде даватися легко, учні можуть втратити з часом інтерес до курсу і задаватися питанням «навіщо це потрібно».

  • В такі моменти треба спрямувати сили не на «покарання», а на трансформацію – провести цікаві лекції, дати незвичайне завдання і т. д.

6. Ентузіазм

Працювати в режимі «включено» – завдання важке, але того варта.

  • Вчитель повинен влаштовувати цікаві заняття постійно, відкидаючи в сторону втому, підживлюючи ентузіазм і учнів.