6 принципів «піратської» системи викладання дейва берджеса – як зробити навчання схожим на пригода
Справжній скарб – успіхи дитини в навчанні, його нескінченне прагнення до знань. Як до цього прийти вчить книга Дейва Берджеса, що оповідає про його незвичайної методикою викладання.
- Педагоги виступають не як суворі наставники, а беруть роль авантюристів-піратів, готових на нескінченні пригоди і нові відкриття разом з учнями.
1. Пристрасть
Основоположною частиною в системі автор виділяє «пристрасть». Що ж це таке? Як її пронести з собою, не розтративши через час?
Згідно досвіду Дейва – пристрасть складається з трьох компонентів:
1. Тематична пристрасть. Щира любов до теми уроків допоможе вчителю «заразити» нею і учнів, підживлюючи їх захопленість.
2. Професійна пристрасть – любов до роботи педагога. Адже вчителями стають не тільки тому що люблять «математику», а тому що люблять навчати інших, допомагати і пояснити незрозумілі речі.
3. Але на професійній і тематичної пристрасті ніякої педагог далеко не піде. Дейв звертає увагу на останній компонент – особисте пристрасть. Її необхідно підживлювати і постійно включати в діяльність.
2. Занурення
По-справжньому зацікавлений у своїй роботі людина буде максимально занурений в діяльність.
Викладач, який монотонно читає лекції, наганяє нудьгу.
- Учні не бачать користі в заняттях, коли приклад для наслідування не показує, як предмет цікавий.
3. Контакт
Важливий пункт, який скорочує дистанцію між викладачем і навчаються.
- Встановлення контакту вирішить проблеми з дисципліною, а цікаві завдання на перших уроках і приємна обстановка розташують дітей до здобуття знань.
4. Питання та аналіз
Необхідно проводити самоаналіз – задавати собі навідні запитання і шукати відповіді в своєму розумі.
Постановка питань сильно впливає на відповіді, треба питати себе «Як я можу.», ніж «Якщо я зроблю так.».
- У першому випадку мозкова активність буде спрямована на пошук рішень, а в другому – результатів події.
5. Трансформація
Не завжди викладання буде даватися легко, учні можуть втратити з часом інтерес до курсу і задаватися питанням «навіщо це потрібно».
- В такі моменти треба спрямувати сили не на «покарання», а на трансформацію – провести цікаві лекції, дати незвичайне завдання і т. д.
6. Ентузіазм
Працювати в режимі «включено» – завдання важке, але того варта.
- Вчитель повинен влаштовувати цікаві заняття постійно, відкидаючи в сторону втому, підживлюючи ентузіазм і учнів.